how

Als adviseur, interim manager óf ‘co-ondernemer’

Jouw gewenste resultaat is mijn startpunt. Mijn aanpak is simpel, maar doeltreffend. De afgelopen vijftien jaar heb ik namelijk ontdekt dat de route naar commercieel succes vrijwel altijd gelijk is. Ongeacht de branche.

Succes zit in mijn optiek ‘vast’ aan vier assen: purpose, people, proces en proposition waarbij people in mijn optiek het aller-aller-aller belangrijkste is. Oftewel: Met welke mensen gaan we voor welk commercieel doel door het vuur. En volgens welk proces/welke kanalen brengen we welke propositie naar de markt?

  1. Purpose: Is het doel helder? Hebben we er geloof in? En gaan we door het vuur voor dit doel? Zomaar een drietal vragen waarvan meestal het antwoord op 1 vraag ‘nee’ is.
  2. People: In mijn optiek het aller-aller-aller belangrijkste. De echte versnelling zit bij de mensen. Met wie gaan we de klus klaren? Welke vaardigheden hebben we in huis? Hoe kunnen we het commercieel talent verder ontwikkelen? Ook in ‘minder commerciële’ functies. Everybody sells something…..
  3. Proces: Ritme, regelmaat, het kloppend hart of het ‘hoe’. Noem het hoe je wilt. Een goed commercieel proces is van levensbelang om focus te blijven houden op je einddoel. Wat doen we wel? En wat doen we niet? Welke inspanningen leiden tot het gewenste eindresultaat?
  4. Proposition: Hoe ziet je dienst/product eruit? Welke waarde voegen ze toe aan je klant én aan je P&L?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s